onsdag den 9. marts 2011

Videndeling på Hendriksholm

Pernille foreslog, at vi skulle beskrive situationen på vores respektive skoler. Det vil jeg så prøve at gøre her.
På Hendriksholm har jeg som nævnt organiseret de åbne samlemapper i Personaleintra i fag og trin, så lærerne nemt kan dele undervisningsmaterialer med hinanden. Det gjorde jeg for et par år siden. Det har været diskuteret på det sidste, om man hellere skulle bruge lærerdrevet, bl.a. fordi intra ikke kan håndtere video, men af to årsager har vi droppet ideen igen: dels er der endnu ikke adgang til lærerdrevet hjemmefra (jeg ved godt, det er på vej), dels (og vigtigst) er en almindelig mappestruktur ikke særlig god til at give overblik over materialet. Derimod giver intras samlemapper mulighed for at give en beskrivelse af dokumentet, så man ikke behøver åbne det for at finde ud af, om det er relevant for en.
Samlemapperne bliver faktisk brugt, i hvert fald er der en del, der lægger noget ind. Så vidt jeg kan se, kan man ikke nogen steder trække data ud på, om der også er nogen, der henter det ned igen - det kunne ellers være smart!
Læsevejlederne på skolen har til hver årgang udarbejdet en mappe (hard copy) med forskellige danskforløb. Mapperne går videre fra dansklærer til dansklærer. Informationerne i de mapper vil jeg selvfølgelig gerne have lagt ind i intras samlemapper (når jeg får tid - meget af det skal scannes, fordi det ikke findes elektronisk).
Vi bruger egentlig ikke andre funktioner i intra til videndeling, fx kender jeg ikke noget til at bruge arbejdsrum. Er der nogen af jer, der gør det/har prøvet det? Eller andet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar